EEB. Espaço lúdico de aprendizagem livre

Sabujo Espanhol (Sabueso Español)

O Sabujo Espanhol era já conhecido na Idade Média, tendo sido descrito no livro do Rei Afonso XI no século XIV e tamém por Argote de Molina (1582), entre outros autores.
Antigamente eram usados na caça em matilha, mas hoje esses cães som usados principalmente em serviços comunitários de rastreamento.
O Sabujo Espanhol é leal e afectivo com os donos, mas deve ser introduzido a estranhos e crianças com cuidado. Também pode causar problemas com cães que não conhece.

O Sabujo Espanhol (Variantes mestiças da Galiza)

O Sabujo Espanhol adaptou-se muito bem ao médio socio-natural galego, florecendo numha porçom de tempo muito pequena várias raças mestiças ou "palheirães" que seguirom a estender as bondades desta raça pelo país adiante.

Umha das mestiçagens actuais mais estendidas tem evoluído especialmente bem nos médios mais adversos, tais como os terreos áridos, com escassa presença de água ou de pouca vegetaçom. Esta especial adaptaçom fai deste cam um valor imensamente apreçado para as labores anti-incêndios e similares, sendo umha companhia de alto valor engadido nestes casos extremos pela sua capacidade para descobrir focos de lume (e inclusive para extingui-los). Entre os seus pontos fracos destaca essencialmente o pouco apego pelas raças autóctones e a sua escassa fiabilidade como cam defensor, já que é facilmente maleável por outros cães com maior inteligência, chegando a se converter com frequência num súbdito doutras raças, especialmente ante a presença do sabujo ibérico.

A outra gram especializaçom deste cam fiel e de raça nobre no nosso país tem-se desenvolvido muito bem sobretudo no que respeita à sua relaçom com outras raças caninas, ponto fraco do sabujo espanhol de casta (introduzido com a invasom muçulmana na península em 711 por médio dos berberes, quem o usavam para o pastoreio dos seus rebanhos). Esta vertente do sabujo em território galego tem umha série de características que o fam especialmente adaptável a quaisquer donos e meios naturais. Posui umha grande destreza para dar sinais de alarma quando intui perigo graças à sua aceitável capacidade para o ladrido.
Entre as suas fraquezas há que mencionar a sua inclinaçom pela homosexualidade, que o faz susceptível de padecer enfermidades venéreas que podem degradar em grande proporçom o seu tecido orgânico cerebral e muscular, amais da sua relaçom com cães autóctones galegos, aos quais pode chegar a travar com facilidade e sem contemplações para conservar a hegemonia do seu território e a predilecçom dos seus amos.

Fotos
arriba à direita: sabujo espanhol ou ibérico
no médio à esquerda: sabujo galego feijom
abaixo à direita: sabujo galego ladrador

2 comentários:

Anónimo disse...

I enjoyed reading your blog. Keep it that way. uzzfbicctudmzdvh

Anónimo disse...

I want to to thank you foг thiѕ gгeat read!
! I definitely lοved every bit of it.
I havе yοu saveԁ as а faνorіte to loоk at
nеw things you post…

Havе a looκ at my blog post - payday loans

Designed by Posicionamiento Web | Bloggerized by GosuBlogger