EeB espaço de documentaçom e animaçom cerebral

Achego-vos a ligaçom para o programa "Hai debate" da TVG (a.k.a. TeleGaita), que ontem ofereceu, entre outras questons, uma mesa redonda sobre o tema (sempiterno) da língua galega.

Como temia, a pobreza do debate atingiu uns máximos case históricos. Já que logo, e como esperava, a proliferaçom de asneiras, a assumçom de meias verdades, a reproduçom sistemática de falsidades encobertas em nome da defesa das "liberdades democráticas" (?), a manifestaçom de equidistâncias cómodas e inócuas, os posicionamentos cómico-amáveis ao redor de questons fulcrais que derivam em demagogias e apelos baratos a uma espécie de concórdia sonâmbula virtual, a reclamaçom de convívios bilingues idílicos e esperpénticos e, enfim, a ânsia sem mesura por tirar réditos duma situaçom de todo ponto de vista clara e concisa, mas interesseiramente deturpada, forom as chaves definitórias do "debatinho".

O mais cómico-tétrico do assunto foi que nem sequer a representante do PePe (Manuela López Besteiro) foi quem de oferecer uma posiçom política que se parecesse, nem de longe, a essas fundamentalistas directrizes dalguns grupalhos pro-direitos de pais e mães (ou algo assim) que procuram derrogar a "Lei de Normalización Lingüística" aprovada no Parlamento galego em 1983, sendo presidente o Sr. Fernández Albor, da extinta Alianza Popular (um conglomerado de partidos do que foi presidente largo tempo o Sr. Fraga Iribarne). Assim e todo, a pergunta é: a quem caralho representam logo esses pais e mães que reclamam nom sei que direitos que nom aparecem recolhidos em parte nenhuma, sob a ideia de respeito para uma realidade diglóssica que procuram perpetuar (se nom melhorar para a banda da língua pequeno-imperial)? [Que conste que já sei a resposta, mas prefiro parecer ignorante para despistar e para que alguns sigam a pensar que o povo galego pace com as suas vacas].

De todas as maneiras, como a qualidade dos/as nossos/as políticos/as e opinadores/as é a que é, assim nos vam as cousas. Apenas se salvou da mediocridade o deputado do BNG Bieito Lobeira, o subdirector de ANT Xan Carvalha, e quatro ou cinco comentários (todos roçando na comicidade politicamente correcta) do director de contidos especiais (?) de La Coz de Malícia Ernesto Sanches Pombo.

Julgai por vós próprios/as se é que vos interessa. Eu, a verdade, é que cada vez me importo menos.

Hai debate - Bilinguismo linguicida ou Parvoíces para tod@s?

NOTA: O tema do puto gallego começa aos 23:35.

0 comentários:

Designed by Posicionamiento Web | Bloggerized by GosuBlogger